I na živnostníky podnikající při zaměstnání se vztahují veškeré povinnosti související s elektronickou evidencí tržeb. Tato povinnost není závislá na výši příjmů.
EET se nevztahuje pouze na podnikatele, kteří přijímají pouze platby převodem na účet nebo platby kartou. Kdo přijímá platbu v hotovosti, stravenkami, různými kupóny a vouchery či elektronickými peněženkami, ten musí tržby elektronicky evidovat.
Jediným řešením jak, se vyhnout on-line elektronické evidenci, je možnost evidovat tržby ve zvláštním režimu – v papírové podobě. V tomto případě OSVČ nepotřebuje připojení k internetu ani žádnou pokladnu. Je nutné si ale uvědomit, že se jedná o celkem administrativně náročný způsob evidence tržeb, který je vhodný zejména pro podnikatele, kteří vystavují opravdu malé množství účtenek.
Pokud se podnikatel rozhodne pro on-line elektronickou evidenci tržeb, má dvě možnosti řešení. Nejjednodušším a nejlevnějším řešením je možnost stažení pokladní aplikace do mobilu či tabletu a přikoupení pouze tiskárny na tisk účtenek.
Druhým způsobem vyřešení EET je nákup pokladny. Může se jednat třeba o malou přenosnou pokladnu se zabudovanou tiskárnou. Výběr samotné pokladny závisí zejména na tom, kde a jak se bude účtovat a jaké další doplňkové služby budou požadovány.
Důležité je si uvědomit, že i vedlejší OSVČ nově začínající s EET má nárok na slevu na dani až 5000 Kč v následujícím daňovém přiznání.