Za dva roky povinné elektronické evidence tržeb provedly finanční a celní správa více než 160 000 kontrol a udělily téměř 13 tisíc pokut za skoro 130 mil. korun. Do EET je v současnosti zapojeno zhruba 177 tis. podnikatelů.
Přestože nejčastějším pochybením při kontrolách bývá nevystavení účtenky, neodeslání údajů do systému EET a nezveřejnění informačního oznámení, objevují se již i chyby, kdy využívaný software nezahrnuje změny, které nastaly od prvního spuštění EET. Mnozí podnikatelé v rámci úspor nakoupili jednorázově placená řešení, která nenabízí možnost aktualizace. Jedná se například o nastavení DPH, která se u některých typů zboží v posledních dvou letech měnila. Tím vznikají podnikatelům problémy, přestože účtenky vystavují a údaje do systému odesílají. Tito podnikatelé sice levně nakoupili pokladny, ale po určité době je vlastně nemohou používat, protože obsahují nesprávné údaje.
Určitě se vyplatí využívat pokladní systémy, které zahrnují aktualizace a reagují tak na veškeré změny v EET. Pokladním systémem s aktualizacemi je systém miniPOS. Ať už se podnikatel rozhodne pro systém miniPOS Základ nebo Standard či Komplet vždy má zajištěny veškeré aktualizace a zálohování dat v datovém centru.